Onlajn nedelja 2012

malibaner

Onlajn nedelja za prvi korak u virtuelno društvo

Onlajn nedelja 2012. u Srbiji je uspešno završena! VIše od 10.000 građana se uključilo kroz različite aktivnosti koje su organizovali partneri kampanje – preko 70 škola, biblioteka i organizacija civilnog društva.

Preuzimite izveštaj za Onlajn nedelju 2012. u Srbiji

Evropska kampanja Onlajn nedelja organizovana je od 26. do 30. marta , treću godinu za redom, sa ciljem da se 200.000 ljudi koji ranije nisu koristili računar i Internet uvede u svet informacionih tehnologija i stekne e-veštine.

Školski časovi posvećeni bezbednosti dece na internetu, obuke za kolege nastavnike, otvoreni čas informatike za deke i bake, stariji osnovci pomažu prvacima u osvajanju interneta samo su neke od brojnih aktivnosti koje su organizovane u Subotici, Kikindi, Tovariševu, Užicu, Babušnici, Beogradu, Dimitrovgradu, Nišu, Aleksincu, Kragujevcu i u još 30 mesta u Srbiji. Partneri, brojne škole, biblioteke, nevladine organizacije i druge javne ustanove i organizacije, kroz niz aktivnosti podržale su svoje korisnike da pametno, samouvereno i bezbedno koriste sve ono što Internet pruža. Slike, priče i kratke video snimke iz nekih od uključenih škola možete pogledati ovde .

U toku kampanje IAN Telecentar je omogućio besplatno polaganje ECDL ispita za sticanje Evropske kompjuterske vozačke dozvole . Ukupno je 25 ljudi položilo 97 ispita, a zahvaljujući JISI njih 17 su dobili besplatne ECDL indekse.

brojackrajnjiOsnovni simboli ovogodišnje kampanje bili su Brojač i test e-Virtuoz. Brojač je registrovao sve koji u toku Onlajn nedelje kliknuli na njega i odgovorili na nekoliko pitanja i u Srbiji je dostigao 10.562 klika, što nas je dovelo na peto mesto u Evropi po broju učesnika! Pomoću e-Virtuoza mladi su testirali svoje IT veštine i upoznali se sa značajem poznavanja informaciono-komunikacionih tehnologija u poslovnom kruženju.

Građani u Srbiji koji su onlajn čine manjinu. Ova manjina, za razliku od mnogih drugih “manjinskih grupa” u društvu jeste u boljem položaju u odnosu na većinu. Ima bolji pristup informacijama, znanju, koristi informacione tehnologije i za druženje i komunikaciju sa udaljenim prijateljima, štedi svoje vreme, a time i novac plaćajući račune i kupujući jeftinije putem Interneta.

skillage-logo_smallDigitalni jaz postoji i sve ga je teže zatvoriti. U Evropi su i dalje prisutne nejednakosti u pristupu informacionim tehnologija i e-veštinama kako po rodnoj osnovi, tako i među grupama koje se već nalaze na marginama društva iz drugih razloga. Među digitalno najisključenijima su stariji, stanovnici ruralnih sredina i najsiromašniji.

Podaci evropske agencije za statistiku Eurostat pokazuju da je napredak u premošćavanju digitalnog jaza na evropskom nivou sve sporiji. U periodu 2006-2010 digitalna uključenost stanovništva je rasla za 5% svake godine, a 2011. povećana je za svega 3%, sa 65% na 68%. Čini se, dakle, da je sve teži posao pred nama jer sada treba dopreti do onih koji su u društvu najugroženiji. Zbog toga je sada još važnije da se što više organizacija uključi u ovo, kao i da za aktivnosti digitalnog opismenjavanja postoji politička podrška.

I u Srbiji procenat onih koji koriste računare i Internet u poslednjih nekoliko godina izuzetno sporo raste, svega 1-3 procenta godišnje. Broj korisnika Interneta u Srbiji u 2011. godini, na primer, povećao se za svega 1% u odnosu na prethodnu godinu. To znači da i dalje imamo 55% ili skoro 4 miliona građana i građanki u Srbiji koji nikada nisu surfovali svetskom mrežom .

Kampanju je organizovala evropska mreža telecentar a , a nacionalni koordinator u našoj zemlji bio je IAN Međunarodna mreža pomoći . Kampanju je podržala Nili Kros, potpredsednica Evropske komisije i Komesarka za Digitalnu agendu Evrope koja ju je i zvanično otvorila u Briselu.

Svako od nas, koji na žalost još uvek pripadamo manjinskoj grupi u Srbiji koja ima “privilegiju” da čita danas ovaj onlajn tekst, može da bude promoter digitalne pismenosti. Odvojimo malo vremena i pomozimo roditeljima, prijateljima, sugrađanima i sugrađankama da naprave prve korake ka digitalnom uključivanju i poboljšanju kvaliteta života. Pretvorimo manjinu u većinu!

Uključite se

Brojač

Brojač
Takmičenje
Uključite se
Takmičenje